Leads genereren met Geavanceerd zoeken en zoekmelding op LinkedIn

Leads genereren met geavanceerd zoeken

Veel bedrijven, coaches, ZZP’ers gebruiken LinkedIn al heel wat jaren en toch kom ik er heel veel tegen, die niet de mogelijkheden eruit halen die Linkedin biedt om je bedrijf of merk te laten groeien. Wat kan je allemaal met Geavanceerd zoeken en Zoek Meldingen op LinkedIn? En hoe kan je leads genereren met LinkedIn?

Hoewel LinkedIn meer dan 660 miljoen mensen in zijn database heeft en in Nederland meer dan 7 miljoen gebruikers ben je het meest geïnteresseerd in de mensen die je kunnen helpen je zakelijke en professionele doelen te bereiken. Door de geavanceerde zoekfunctie van LinkedIn te gebruiken, richt je jouw zoekopdracht op de gewenste personen en stel je vervolgens een zoekalarm in.

LinkedIn zal je op de hoogte stellen wanneer nieuwe mensen worden ontdekt die aan jouw zoekcriteria voldoen.

Dit is een fantastische manier om je te helpen om heel doelgericht jouw ideale type klanten aan te trekken.

Hoe werkt dat?

Stap 1: geavanceerd zoeken

Klik met je cursor in het grote witte zoekvak in de bovenste werkbalk en Geef je zoekterm (bv eigenaar) in de witte zoekbalk bovenin LinkedIn. Selecteer vervolgens Personen in het vervolgkeuzemenu.

Stap 2.

Wanneer de witte werkbalk net onder de bovenste werkbalk verschijnt, selecteer je Alle filters uiterst rechts op de werkbalk.

Stap 3.

Je gaat dan naar de pagina Alle filters voor personen, waar je tot elf verschillende zoekfilters of een combinatie daarvan kunt selecteren. Je kunt functietitels, bedrijfsnamen, geografische gebieden, enz. kiezen.

Stap 4.

Bekijk de lijst met mensen die door jouw zoekopdracht worden gevonden

Hier begint de Magie! Leads. Op dit moment kan je meteen connecties gaan maken met jouw ideale toekomstige klanten. Hoe gaaf is dat?

Stap 5. Zoekmelding op LinkedIn

Nu gaan we een automatische wekelijkse waarschuwing in stellen, zodat LinkedIn jouw laat weten wanneer er nieuwe mensen zijn die aan de zoekcriteria voldoen.

Zoekmelding aanmaken.

Wanneer de zoeklijst opnieuw verschijnt, mogelijk in een andere volgorde, maar het is dezelfde lijst, staat het vak Opgeslagen zoekopdrachten rechtsboven naast de zoekresultaten. Klik op Zoekmelding maken, klik op de knop Opslaan en LinkedIn zal via e-mail jou op de hoogte stellen van de nieuwe personen n.a.v. van jouw zoekopdracht.

Let op: Je kunt maximaal drie opgeslagen zoekmeldingen tegelijkertijd voor je laten werken met een gratis LinkedIn-account.

Leads genereren

Je nu wekelijks lijst met leads gaan bekijken en bezoeken.

Relatie opbouwen

Maak contact, Ga de persoon volgen

Reageer op een post

Zelf contact opnemen (connectieverzoek, persoonlijk bericht). Op deze manier komt je in contact en ga je een toekomstige relatie opbouwen.

Over de auteur

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>