Meest voorkomende fouten met LinkedIn leadgeneratie

Leadgeneratie via LinkedIn

LinkedIn biedt Bedrijven, Coaches, ZZP’ers en Consultants een fantastische mogelijkheid om met de doelgroep in contact te komen.Werk je in de B2B-markt en je doelgroep zijn zakelijke professionals, ZZP’ers, managers en directeuren, dan is LinkedIn momenteel het platvorm waar je moet zijn!

In Nederland hebben 8 miljoen mensen een LinkedIn profiel! 46% van het sociale media-verkeer dat naar B2B-bedrijfssites komt, is zelfs afkomstig van LinkedIn. En we zijn erg actief met ‘engagen’, dat betekent dat we erg actief (delen, comments, liken etc.) zijn met LinkedIn.

Een erg groot potentieel voor jou als ondernemer en wist je dat LinkedIn steeds meer een Leadgenerator wordt! Forbes citeerde dat “LinkedIn een essentieel hulpmiddel voor personal branding is geworden. Het is nog nooit zo belangrijk geweest om een fantastisch LinkedIn-profiel te bouwen en te onderhouden.

”Deze week zag ik een filmpje van Gary Vaynerchuk. Een bekende Amerikaanse Ondernemer. Hij vertelde: There’s a huge opportunity for your businesses, brands and you personally on organic LinkedIn reach right now! Vertaalt naar het Nederlands: Er is nu een enorme kans voor bedrijven, merken en personen op organisch bereik via LinkedIn!

De titel van het filmpje: LinkedIn 2020 is like Facebook 2012 geeft precies aan waar het om gaat.

Met deze wetenschap, beschrijf ik hieronder 3 onderdelen, welke ik bedrijven zie doen waardoor ze geen leads op LinkedIn genereren en hierdoor geen nieuwe klanten aantrekken.

Door deze fouten te voorkomen, ben je in een betere positie om leads (en vervolgens verkoop) te genereren via LinkedIn.

Geen geoptimaliseerd profiel

Er zijn mensen die jouw hulp nodig hebben, maar ze weten nog niets van je. Over het algemeen gaan deze mensen online zoeken. LinkedIn biedt een kans om te worden gevonden door deze potentiële klanten, zowel op LinkedIn als Google!

Het optimaliseren van je profiel vergroot de kansen om gevonden te worden door je doelgroep. Heb je mijn handige LinkedIn Profiel Optimalisatie Checklist al? Klik hier om direct te downloaden

Onduidelijk profiel

Wanneer iemand op je profiel belandt, wil je dat het duidelijk is dat jij de juiste aanbieder bent waarnaar hij/zij op zoek is. Jij kunt hun probleem oplossen.

Er is ook ‘sociaal bewijs’, wat betekent dat er anderen zijn die valideren wat je zegt. Dit kan door het ontvangen van aanbevelingen en getuigenissen.

Je kunt ook je positionering ondersteunen door artikelen te schrijven. De artikelen die je schrijft, moeten specifiek gericht zijn op jouw doelgroep. Door mensen inzichten te geven, bouw je niet alleen geloofwaardigheid op, maar ook vertrouwen.

Niet weten hoe je een connectie en relatie opbouwt

In mijn beleving gaat het om Vinden – Connecten – en een Relatie opbouwen met jouw ideale klant.

Veel te veel bedrijven zijn nog steeds bezig met de ‘oude’ manier van verkopen, zoals vroeger…met pushen, pushen…nee in deze tijd gaat het erom eerst een relatie op te BOUWEN!!! Daarna volgt de rest.

Dit werkt natuurlijk alleen wanneer je een marketingplan en een strategie hebt. Jouw LinkedIn-strategie moet ook je andere sociale media-activiteiten ondersteunen en complimenteren, evenals de traditionele marketing.

Door besproken aspecten toe te passen, kun je LinkedIn gebruiken om je bedrijf te laten groeien.

Over de auteur

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>