Ook jouw LinkedIn profiel verbeteren?

Verbeter-je-LinkedIn-profiel

Wil jij ook dat jou LinkedIn-profiel aantrekkelijker, interessanter en door meer mensen wordt gevonden?

Voer dan onderstaande verbeteringen door in je LinkedIn profiel:

  1. Profielfoto , Naam en je Kopregel. De belangrijkste onderdelen van je LinkedIn profiel zijn je profielfoto, je naam en de Kopregel . Maak een goede eerste indruk door een creatieve kopregel te maken met de juiste zoekwoorden erin, een profielfoto van professionele kwaliteit en je juiste naam met de juiste URL.
  2. Info. Gebruik het onderdeel Info in je LinkedIn profiel om jezelf te verkopen. Zie het als uw begeleidende brief of een Elevator Pitch. Zorg ervoor de dat de eerste 2 regel triggeren. Zorg ervoor dat de eerste twee regels meteen triggeren, alleen de eerste om 120 tekens zijn leesbaar. Om de rest kunnen lezen moet je doorklikken en dat is een drempel dus die eerste twee zinnen moeten dus zo pakkend zijn dat ze doorklikken.

Goed nieuws: LinkedIn heeft onlangs de capaciteit voor dit onderdeel uitgebreid van 2.000 tekens naar 2.600, dus er is meer ruimte om je belangrijkste informatie te delen.

  1. Uitgelicht Je kunt hier content toevoegen zodat potentiële klanten/ bezoekers nóg meer inzicht krijgen in jouw kennis. Heb je blogs, presentaties, documenten of video’s? Voeg ze dan hier toe! Een foto of video zegt meer dan duizend woorden.
  2. Ervaring en opleiding. Beknibbel hier niet. Geef details over elke baan waar je hebt gewerkt (LinkedIn staat maximaal 2000 tekens per baan of opleiding toe), en vermeld je opleidingen en branche specifieke cursussen, workshops of seminars die je hebt bijgewoond in je LinkedIn profiel.
  3. Zoekwoorden. Je komt eerder naar boven in de zoekopdrachten als je zoekwoorden opneemt die mensen gebruiken wanneer ze iemand zoals jouw proberen te vinden. Zet ze in je kopregel, ervaring en bij Vaardigheden en Onderschrijvingen om het meeste voordeel te behalen, maar vermijd het “proppen” van je LinkedIn profiel met zoekwoorden, anders kan je geloofwaardigheid in het gedrang komen.
  4. Media toevoegen. Niet alleen zal het toevoegen van media jouw profiel visueel interessanter maken, maar het is ook een geweldige manier om mensen je website te laten bezoeken, enkele van jouw beste klantcases te bekijken of een Powerpoint-presentatie (of een PDF daarvan) van een training of presentatie die je geeft, etc. Je kunt media toevoegen aan de onderdelen Info, Werkervaring en Opleiding van je LinkedIn profiel.
  1. Aanbevelingen. Ontvang minimaal twee actuele, impactvolle aanbevelingen. Je twee meest recente aanbevelingen worden mooi weergegeven. Aanbevelingen zijn belangrijk. Je kunt zelf nog zo hard verkondigen dat jij de beste ergens in bent, maar als een ander dit over jou zegt heeft vele malen meer impact!
  1. Licenties en certificaten. Deze Licenties& Certificaten die je hebt verworven, kunnen het verschil maken wanneer een klant of werkgever jou vergelijkt met je concurrenten. LinkedIn-gebruikers kunnen ze ook opnemen in hun zoekcriteria wanneer ze op zoek zijn naar de juiste professional. Ikzelf heb al mijn LinkedIn certificaten in mijn LinkedIn profiel toegevoegd.
  2. Prestaties.Heb jij een bijzondere prestatie neergezet, ben je uitgeroepen tot medewerkers van het jaar of professional van het jaar? Wees niet bang of bescheiden, vermeld het!
  3. Call to Action.Je wilt niet dat mensen alleen maar naar je LinkedIn profiel kijken – je wilt dat ze iets doen. Nodig je bezoekers uit om een ​​video te bekijken, naar je website te gaan of een offerte aan te vragen. Het is gemakkelijk om call-to-action op te nemen in je Info-onderdeel, maar je kunt ze ook in andere onderdelen zetten zoals je Kopregel of bij ervaring.

Over de auteur

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>